Konseptkunst Markus(working title)
Frem til desember vil denne bloggen brukes til å dokumentere prosessen til et skoleprosjekt på Høgskolen i Hedemark.
Dette er et skoleprosjekt som lages sammen med 4 andre. Det jeg jobber med er konseptkunst og div art assets til spillet "Markus". Spillet er rettet mot barn og handler om marken Markus som skal hjelpe plantene i jorda å vokse. Spilleren styrer Markus under jorda i pacman stil, hvor han skal samle ressurser og få dem opp til plantene som vokser over bakken. Under jorda kommer det også til å være fiender som følger etter Markus. Det vi har tenkt oss er at spilleren får poeng ut i fra hvor kort tid han/hun bruker og hvor mange ressurser som samles. Målet er å få så mange planter til å vokse som mulig.
Banene er festet til en kube som vil rotere når spilleren går opp til neste level. Kuben består derfor av 4 levels med evnt. bonus level på toppen.
De 2 første tegningene var første forslag til spillområdet hvor Markus graver tunellene selv. Men etter å ha pratet litt sammen fant vi ut at det ville være lettere å ha ferdige tuneller som spilleren kan bevege seg rundt i. Ettersom vi også ville ha 1 eller flere fiender som skulle følge etter spilleren ble det bedre å ha en ferdig bane som fiender kan følge.
Etter å ha tenkt litt mer over hvordan overgangen fra under bakken til overflaten skulle være fikk jeg lyst til å sette banene på en kube istedet. Kuben vil derfor rotere når spilleren når neste level.