Konseptkunst Markus(working title)

Frem til desember vil denne bloggen brukes til dokumentere prosessen til et skoleprosjekt p Hgskolen i Hedemark.

Dette er et skoleprosjekt som lages sammen med 4 andre. Det jeg jobber med er konseptkunst og div art assets til spillet "Markus". Spillet er rettet mot barn og handler om marken Markus som skal hjelpe plantene i jorda vokse. Spilleren styrer Markus under jorda i pacman stil, hvor han skal samle ressurser og f dem opp til plantene som vokser over bakken. Under jorda kommer det ogs til vre fiender som flger etter Markus. Det vi har tenkt oss er at spilleren fr poeng ut i fra hvor kort tid han/hun bruker og hvor mange ressurser som samles. Mlet er f s mange planter til vokse som mulig.

Banene er festet til en kube som vil rotere nr spilleren gr opp til neste level. Kuben bestr derfor av 4 levels med evnt. bonus level p toppen.

De 2 frste tegningene var frste forslag til spillomrdet hvor Markus graver tunellene selv. Men etter ha pratet litt sammen fant vi ut at det ville vre lettere ha ferdige tuneller som spilleren kan bevege seg rundt i. Ettersom vi ogs ville ha 1 eller flere fiender som skulle flge etter spilleren ble det bedre ha en ferdig bane som fiender kan flge.

Etter ha tenkt litt mer over hvordan overgangen fra under bakken til overflaten skulle vre fikk jeg lyst til sette banene p en kube istedet. Kuben vil derfor rotere nr spilleren nr neste level.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Susanne

Susanne

22, Grimstad

Studerer Virtuell kunst og design p Hgskolen i Hedemark. www.zeroraver.deviantart.com

Kategorier

Arkiv

hits