Konseptkunst Markus(working title)

Frem til desember vil denne bloggen brukes til å dokumentere prosessen til et skoleprosjekt på Høgskolen i Hedemark.

 

Dette er et skoleprosjekt som lages sammen med 4 andre.  Det jeg jobber med er konseptkunst og div art assets til spillet "Markus". Spillet er rettet mot barn og handler om marken Markus som skal hjelpe plantene i jorda å vokse. Spilleren styrer Markus under jorda i pacman stil, hvor han skal samle ressurser og få dem opp til plantene som vokser over bakken. Under jorda kommer det også til å være fiender som følger etter Markus. Det vi har tenkt oss er at spilleren får poeng ut i fra hvor kort tid han/hun bruker og hvor mange ressurser som samles. Målet er å få så mange planter til å vokse som mulig.

 

Banene er festet til en kube som vil rotere når spilleren går opp til neste level. Kuben består derfor av 4 levels med evnt. bonus level på toppen.

De 2 første tegningene var første forslag til spillområdet hvor Markus graver tunellene selv. Men etter å ha pratet litt sammen fant vi ut at det ville være lettere å ha ferdige tuneller som spilleren kan bevege seg rundt i. Ettersom vi også ville ha 1 eller flere fiender som skulle følge etter spilleren ble det bedre å ha en ferdig bane som fiender kan følge. 

Etter å ha tenkt litt mer over hvordan overgangen fra under bakken til overflaten skulle være fikk jeg lyst til å sette banene på en kube istedet. Kuben vil derfor rotere når spilleren når neste level.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Susanne

Susanne

22, Grimstad

Studerer Virtuell kunst og design på Høgskolen i Hedemark. www.zeroraver.deviantart.com

Kategorier

Arkiv

hits