Konseptkunst Logo

Neste del av prosjektet jeg jobbet med var logo. Vi villa ha en litt cartoony stil på spillet og jeg har derfor jobbet med å bruke enkle fargevalg som er rene og skarpe.

Dette var første utkast. Jeg var fornøyd med siluetten på logoen, men likte ikke at fargene ble så flate. Den ble alt for kjedelig og passet ikke stilen på spillet.



Andre førsøk ble mye bedre. Klarere farger, skarpere kontraster og et mye bedre design på navnet. 

I bakgrunnen skal himmelen være lyseblå og skyene skal animeres slik at de driver forbi i bakgrunnen. Ettersom dette blir startskjermen på spillet var det også viktig å ha noe som hele tiden beveger seg i bildet. Det hjelper spilleren å se om spillet lagger eller har fryst. Det er en liten detalj men det gir startskjermen mye mer liv enn om alt var statisk.

 

Ferdig startskjerm etter fargekorrigering. La til flere detaljer på skyene, designet buttons i stil med logo og endret formen på logoen slik at det passer bedre til størrelsen på spillvinduet.


Ettersom vi er litt usikre på hvor mange options spilleren skal ha fra startskjermen laget jeg også et alternativ til layout.


Legger også med buttons som skal brukes. Fra top til bunn: Idle, Hover og klikked.

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Susanne

Susanne

22, Grimstad

Studerer Virtuell kunst og design på Høgskolen i Hedemark. www.zeroraver.deviantart.com

Kategorier

Arkiv

hits